Olomoucké přírodní koupaliště Poděbrady

Příjemná procházka s dětmi, sportovní vyžití, relax, koupání

Místo: Olomouc
Dostupnost: autem (parkoviště Trávníky), autobusy 27+21
Kvalita cesty: asfalt, polní cesty přes louku
Povrch je vhodný pro pěší turistiku s kočárkem nebo s většími dětmi i pro jízdu na kole.
Vyasfaltovaná část trasy je ideální také pro inline a kolečkové brusle.
Délka trasy: 6,6 km
Občerstvení: Restaurace Terasa

Výlet a trasa k přírodnímu olomouckému koupališti Poděbrady jsou vhodné pro děti i dospělé. Ať už vyrazíte s kočárkem nebo na kole po cyklostezce, jistě oceníte kvalitní povrch vyasfaltované části trasy, který je zároveň součástí Hejčínské inline stezky. Pokud máte rádi inline nebo kolečkové brusle, určitě si je vezměte s sebou.

Olomoucké Poděbrady jsou ideálním místem pro sportovní či kulturní vyžití nebo relax a koupání, případně i rybaření. Děti si mohou hrát na hřišti v přírodě. K dispozici je také půjčovna loděk, paddleboardů a dalšího sportovního vybavení.

Pokud se budete chtít vykoupat nebo opalovat, máte na výběr mezi písčitými plážemi a upravenými travnatými plochami. Oddělená nudistická pláž se nachází v zadní části areálu. Kvalita vody v přírodním koupališti Poděbrady je pravidelně kontrolována.

Mapa a plán trasy z parkoviště Trávníky ke koupališti Poděbrady a zpět

Trasa je dlouhá 6,6 km a začíná na parkovišti Trávníky. Můžete přijet autem, na kole nebo vystoupit na zastávce MHD Frajtovo náměstí nebo Lazce – kaple a dojít k parkovišti pěšky. Z parkoviště se vydáme po cyklostezce, která vede rovně směrem ke střelnici. Je možné zvolit i opačný směr, kterým se v našem případě budeme vracet zpátky na parkoviště Trávníky.

Když projdeme kolem střelnice, odbočíme vlevo a na další křižovatce pokračujeme doprava, až dojdeme k můstku přes Mlýnský potok. Cyklostezka pokračuje polní cestou přes louku k parkovišti u koupaliště Poděbrady.

Pokračujeme přes parkoviště dál a držíme se vpravo. Zanedlouho spatříme vodní plochu a restauraci Terasa, kde se můžete občerstvit a odpočinout si. Otevřeno mají celoročně. V zimě se můžete ohřát v poděbradské bani (přírodní „sauně“).

Za restaurací pokračuje cesta okolo hřiště a pláže dál směrem doleva a přes lávku se dostaneme na druhou stranu koupaliště. Zpáteční cesta vede opět kolem restaurace Terasa a druhou částí cyklostezky se dostaneme zpět na parkoviště Trávníky, kde naše trasa začala a zároveň končí.

Spojení MHD Olomouc

BUS 27 – Olomouc CITY => Foerstrova, přestup na 21 Foerstrova => Frajtovo náměstí  a pěšky na parkoviště Trávníky.

nebo BUS 27 – Olomouc CITY => Foerstrova, přestup na 21 Foerstrova => Lazce – kaple a pěšky na parkoviště Trávníky.

Přečtěte si také

Od Vašek Brynda

Od mala se věnuje sportu, především sjezdovému lyžování a karate. Potom se zamiloval do lezení, ale uvědomil si, že mu na bříšku něco během studia na vysoké škole narostlo, a tak začal ještě běhat. Mimo to se věnuje přes čtyři roky linkbuildingu na webových stránkách jako je Testado.cz, či třeba Modio.cz a další. Hlavním cílem je dodělat školu a stát se ředitelem vesmíru.