Vyhlídková trasa Plzeň Bukovec

Výlet na vyhlídku Holý vrch a Kozí bouda v Plzni

Místo: Plzeň

Dostupnost: autem, MHD (trolejbus 16, autobus 28)

Kvalita cesty: asfalt, lesní cesta

Povrch je vhodný pro pěší turistiku s kočárkem i pro jízdu na kole.

Délka trasy: 7,3 km

Občerstvení: Penny Market, svačina s sebou

Vyhlídková trasa vede z Doubravky přes Bukovec na Holý vrch a Kozí Boudu. Trasa je dlouhá 7,3 km a na Holý vrch absolvujete poměrně příkrý, ale krátký výšlap. Výlet je vhodný pro dospělé s dětmi i bez dětí, cyklisty a všechny romantiky. Jistě potěšíte i vašeho pejska, když ho vezmete s sebou.

TIP: Z Losiné ke zřícenině hradu Radyně

Cestu si můžete zkrátit, pokud vyrazíte až z Bukovce, kam se dostanete MHD busem 28 (zastávka Bukovec). Auto můžete v tomto případě zaparkovat v Bukovci v ulici K Úvozu.

Pokud se chcete vyhnout velkému stoupání, můžete vyhlídku na Holém vrchu vynechat a vydat se rovnou na Kozí boudu cestou, po které se budeme na naší trase vracet.

Celková trasa začíná v Plzni Doubravce, kde zaparkujete autem na parkovišti u Penny Marketu nebo dorazíte na konečnou MHD nebo pěšky. Na zastávku Doubravka jezdí trolejbus 16 a také odtud vyjíždí autobus 28 směr Bukovec.

TIP: Zážitkový okruh Spejbla a Hurvínka v Plzni

Z Doubravky se vydáme směrem do Bukovce. Když přejdeme hlavní silnici, zanedlouho mineme zastávku autobusu 28 v Bukovci. Pokračujeme rovně, až projdeme pod železniční tratí, odbočíme vpravo a následně opět vpravo.

Znovu podejdeme trať a za tratí odbočíme doleva. Potom už následuje výšlap na Holý vrch. Vyhlídka na jez a řeku Berounku rozhodně stojí za tu námahu. Poté, co se dostatečně pokocháme krásným výhledem a přečteme si informační tabule, pokračuje lesní cesta na rozcestí k lesovně, kde odbočíme vlevo.

Po cestě mineme přístřešek, kde si můžeme sníst svačinu a když se občerstvíme, pokračujeme okolo studánky k podjezdu Polesí Zábělá. Rozcestník nás nasměruje k vyhlídce Kozí bouda. Tam je nutné menší děti hlídat, protože místo se nachází na skále. Výhled na řeku Berounku z Kozí boudy potěší všechny romantické povahy i ty, kteří rádi zdolávají vrcholy.

Zpáteční cesta vede ještě přes jedno vyhlídkové místo. Přes Bukovec se dostaneme zpátky na Doubravku, kde si můžete v Penny Marketu koupit občerstvení nebo rovnou udělat větší nákup. Na Doubravce naše trasa končí.

TIP: Dětské hřiště České údolí Plzeň

Mapa trasy z Doubravky přes Bukovec na Holý vrch a Kozí boudu

Od Veronika Hudcová

Studentka marketingu, copywriterka a milovnice kávy, dobrého jídla a zábavy. Ve svém volném čase ráda sportuje, maluje obrazy a čte. Jejím životním snem je procestovat svět.